>>DatorGuiden<< Förbättra din tid vid datorn. Just nu finns det 23 inlägg med tips och 2 med roliga ting. Copyright: Text (C) VR. Bilder (C) Stock.xchng, (C) Microsoft, (C) Everystockphoto, (C) Stockvault.

Vote Earth!

Vote Earth!

torsdag 9 juli 2009

Hur du får Windows 7-utseendet

OBS! Detta tips är anpassat för Windows XP. För att få tipset anpassat till Vista, kommentera denna artikel.
Detta tips har jag hittat via YouTube, och häromdan hade Allt om PC en artikel om
Hur du får Windows XP att se ut som Windows 7. Jag använder detta hela tiden och är jättenöjd med det! För att få nästan hela datorn (inkl. inloggningsskärmen) att se ut som "7" rekommenderar jag att installera två program. Följ guiden:

1. Gå in på CrystalXP och tryck på BricoPacks i menyn uppe på sidan.
2. Välj vilket utseende du vill ha. (Jag rekommenderar Vista Inspirat 2, för att få det fulla "7-utseendet".)
3. Tryck sedan på Download i början av texten, på sidan som kommer upp. Om inte nedladdningen startar, scrolla ner till en FTP-server och tryck på länken. OBS! Vissa webbläsare klarar inte av detta, så följ instruktionerna för din webbläsare.
4. Öppna .zip-filen med något komprimeringsprogram såsom 7-zip, WinRAR etc. Kör .exe-filen och installera programmet valfritt på hårddisken. När programmet frågar vilken installation du vill göra rekommenderar jag att du väljer "Classic". Installationen kan ta en stund. När du är färdig ska du starta om datorn.
5. När datorn har startats kan du se att du har fått "RocketDock" på skrivbordet, ett program där du kan ha snabb-ikoner. Detta kan du ta bort via Start -> Alla program -> BricoPacks -> Vista Inspirat 2 -> Vista Inspirat 2 Config. Välj "Off" på RocketDock och klicka på OK.
6. För att sen få Windows 7 Utseendet på detta, gå in på AskVG.
7. Klicka på "XP to 7" i menyn på sidan.
8. Här finns många tips för att ändra hela utseendet på datorn till "7", och jag rekommenderar att du går i nummerföljd, så börja med tips 1.
9. Följ instruktionerna i "readme-filen".
10. Sen är det bara att välja och vraka. Jag beöver inte förklara hur du installerar programmen, för alla ska innehålla en "readme-fil". Tips 3 och 4 rekommenderar jag endast för dig som är "dator-expert", eftersom ett fel kan krascha datorn. Resten av tipsen tycker jag själv är lite onödiga eller svåra.
11. För dig som vill ha Kalkylatorn som Windows 7: Klicka här.

Lycka till med utseendet på din dator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar